web analytics

Virksomheders brug af marketing

Hader du også, når du ser reklamer for noget, som du ikke har brug for?

Det kunne være, at du bliver udsat for tv-reklamer for Alldays trusseindlæg, selvom du er mand.

Det kunne også være, at du bliver udsat for Vitaepro-reklamerne med Lene Rantala, selvom du er ung og spiser sund og nærig kost.

Jeg mener, det er da spild af tid for seeren, som slet ikke er i målgruppen, men også spild af penge set fra virksomhedernes synspunkt.

En strategi er selvfølgelig at opnå et bredt kendskab til sit brand i befolkningen. Men ønsker man som virksomhed at få noget for sit marketingbudget, så er tv-reklamer målrettet meget specifikke kundegrupper altså ikke vejen frem.

Nej, der er jeg altså en større fortaler for, at man som virksomhed annoncerer via de sociale medier. Det være sig Facebook, Instagram, Youtube m.fl.

Og jeg må indrømme… Jeg er fan af ting, som kan måles og vejes.

Hvis man annoncerer for sit produkt på Facebook, så kan man målrette meget specifikke grupper.

Man kan opdele efter køn, alder, by, interesser osv. og på den måde  indskrænke sin målgruppe.

Der vil altså være meget større chance for, at dem, virksomhederne annoncerer til, vil finde reklamen relevant.

Hvis Facebookannoncen er relevant for dem, som den bliver vist til, er chancen også større for, at det ender med et køb.

Og det er i sidste ende det, som annoncer og reklame skal. De skal fange os ved at være relevante.

På Facebook kan man også helt præcist se, hvor mange personer annoncerne er blevet vist til. Man kan også se hvor mange, der har klikket på annoncen. F.eks. om de har set annoncen fra en mobiltelefon eller en laptop.

Det er en klar fordel for virksomheder på den måde at kunne blive klogere på sine kunder og potentielle kunder.

Jeg er helt sikker på, at nutiden og fremtiden for reklame ligger på de sociale medier.

Hvad mener du om reklamer på Facebook?

 

Tim

  1. Randi left a comment on 5. marts 2017 at 8:02

    Jeg tror, at du har ret i, at reklamekampagner på de sociale medier er effektive – især i form af influencer marketing.

  2. Tim left a comment on 9. marts 2017 at 22:03

    Ja, influencers er faktisk et rigtig spændende emne. Jeg købte selv engang et specielt mærke proteinpulver til min træning, fordi en gut, som var veltrænet og lavede gode træningsvideoer, anbefalede det.

    Der er meget power bag de influencers, som rigtig mange følger.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *